Lupta împotriva dezinformării și știrilor false se duce pe TikTok: câte clipuri s-au șters
Odată cu explozia popularității TikTok, platforma a ajuns să găzduiască o serie stufoasă de clipuri nepotrivite, materiale video care facilitează dezinformarea sau promovează știri false și conspirații.
Pentru a se lăuda cu eforturile pe care le face pentru a preveni răspândirea dezinformării, cei de la TikTok au publicat în această săptămână o serie de statistici importante. Deși este îmbucurătoare performanța chinezilor, dacă atât de multe clipuri au fost ”prinse”, mi-e și frică să mă gândesc la câte au scăpat necenzurate.
Între lunile iulie și decembrie 2020, au fost șterse de pe TikTok aproximativ 400.000 de clipuri care au încălcat regulile platformei cu referire la dezinformare despre alegerile din SUA și pandemia de coronavirus. Aceste detalii au fost incluse în cel mai recent raport de transparență.
În mod evident, cele mai agresive au fost clipurile cu știri false despre alegerile prezidențiale din America. Din această categorie au făcut parte 347.225 de clipuri eliminate, conform datelor disponibile la această adresă. Alte 441.000 de clipuri au fost eliminate din secțiunea de recomandări de pe TikTok, deoarece conținutul a fost clasificat ca fiind neîntemeiat.
Pentru a stabili ce este și nu este în regulă să rămână pe platformă, cei de la TikTok lucrează împreună cu mai multe organizații pentru stabilirea valorii de adevăr a unui clip. În plus, rețeaua socială a început să atașeze etichete de avertisment clipurilor care par să integreze conținut neverificat.
În aceeași perioadă, au fost șterse de pe TikTok 51.505 clipuri pentru că au răspândit dezinformare despre Covid-19. În raportul său, compania mai menționează că 87% dintre respectivele clipuri au fost eliminate în primele 24 de ore după ce au ajuns online. Mai mult decât atât, 71% dintre ele aveau zero vizualizări înainte să dispară de pe platformă.
Acesta este primul raport publicat după ce TikTok a decis în 2020 să schimbe semnificativ regulile jocului. Pentru a se pregăti pentru alegerile din SUA, a interzis toate clipurile de tip deepfake și a intensificat colaborarea cu companii specializate pe verificarea afirmațiilor false.